Tjockisen i t-banan

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Får man visa legg på systemet så blir man glad och känner sig fräschare än någonsin, men när en ung kille erbjuder en sin plats i en överfull t-banevagn då blir man lite misstänkt. Jag trodde inte det syntes att jag var gravid när jag har min kappa på? Ser jag ut som en svag människa som inte orkar stå eller var han en gentleman som alltid erbjuder snygga (hihi) tjejer att sitta? Jag borde ha frågat honom. Men skönt var det och jag var i behöv pga av ryggont och lite foglossning. Så jag ser nog gravid ut, och det är väl på tiden med tanke på att det är ca 8 veckor till beräknad födsel.

En annan sak, vad är det med människor och berätta endast hemska erfarenheter från förlossningar?? På mitt jobb så känns det som om alla har ett behov av att berätta om sina kompisar och deras monsterförlossningar "ja hon sprack upp till jag vet inte vad, hon fick göra akutkejsarsnitt och fick in en bakterie och fick snittas upp igen efter några dagar, hon kunde inte sitta på 4 veckor etc. etc". Ska jag må dåligt? Ska jag bli nervös? Jag slår dövörat till och låtsas lyssna. Sedan ska jag berätta om min drömförlossning :-)

Kommentarer
Postat av: Annika Sundberg

hej på er! Först o främst jättegrattis till bebin och stort lycka till ! Låt dig inte skrämmas av andras beskrivningar av hemska förlossningar det är faktiskt så att de allra flesta går alldeles jättebra utan större komplikationer, jag har själv erfarenhet från tre st såna ! Ser fram emot sommaren när man får kika på underverket! Försök nu och slappa mycket inför det som komma skall o njut av mage och god mat o godis!

Kram Annika i sundsvall

Ps Tjejerna ser fram emot ännu en ny lekkamrat i Armsjön !

2009-02-16 @ 19:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0