Vi har nu landat

Nu har vi varit hemma i en vecka och vi har börjat komma in i rutiner. Vi har "vant" oss att ha Elise hemma och det börjar kännas helt naturligt att ha en liten bebis. För två veckor sedan idag var mitt värkarbete igång och jag hade mycket mycket ont. Det startade på fredagen lite smått, höll i sig på lördagen men kulminerade på söndagen. Vi stannade hemma till 00.30 då jag ringde in och bad att få komma. När vi kom in så var jag öppen 6 cm så jag hade gjort hela värkarbetet hemma och det var bara sista arbetet kvar. Skönt ändå att stanna hemma så pass länge. Sedan tog det 4 timmar innan hon var ute. Jag klarade mig utan smärtlinding förutom lustgas samt sterila kvaddlar. Föddes gjorde hon när jag stod på knäna i en uppfälld säng. Allt gick mycket bra, nog för att jag sa efteråt att "aldrig mer". Men nu känns det ändå som att jag kommer att kunna göra om detta:-)

Denna vecka har varit fylld av besök, mys med pappa Christoffer, promenader samt återbesök på sjukhuset pga gulsoten. Nu är vi utskrivna och gulsoten nere på "normal" nivå. Just ja, balkongen är klar så där har vi spenderat mycket tid. Och självklart har vi ammat, ammat och ammat. Ganska precis var 3:e timma vill lilla hjärtat ha mat.

                

Njutningen är total         Första badet                            Provsitter babysittern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0