Vecka 21

Fostret har ännu inget underhudsfett. Det sväljer fostervatten och tränar därmed matsmältnings-organen. Fostret kissar i magen.

Tänderna börjar utvecklas nere i tandköttet. Fostret har hårväxt över hela kroppen men det faller av vid födseln. Antikroppar förs över från mamman till fostret. 

Vikt 420 gram. 

Nu känner jag mitt lilla barn varje dag. Antingen små skrapningar mot huden (känns som om någon kittlar mig) eller så kan vi känna den när jag ligger ned. Då känner man när den rör sig. Inte supertydligt så man kan känna kroppsdelar men kan känner något där inne. Känslan är underbar och jag skulle kunna ligga ned med en hand på magen hela tiden för att få känna den lille.
Idag ska vi gå och köpa något litet klädesplagg och det känns mycket stort. Fatta att vi måste vänta 4 månader till!

Bilden föreställer barnet i vecka 21Bilden föreställer mamman i vecka 21 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0