Ultraljud nummer 2

Nyss hemkommen från ultraljud nummer två. Denna gång i vecka 19. Det var ännu en gång helt underbart att få se vår lilla bebis. Jag hade blivit tillsagt förra gången vi gjorde att se till att vara lite kissnödig, så jag gick dit med en sprängfylld blåsa. Så pass stor att vi typ bara såg kissblåsan och inte bebisen, haha. Så jag fick springa ut med gel på hela magen, in på toaletten och kissa. Sedan såg vi mycket bättre. I min mage finns en ca 19 cm lång bebis som var mycket livlig. Fötterna hade den över huvudet hela tiden och den såg ut att suga på tummen lite då och då. Den var lik Chrille i profil med tanke på näsan:-) Allt var normalt och alla mått stämde. Känns mycket skönt. Och inte harmynt är den...

Så planerad födelse för den lilla krabaten är 12 april. Pappa Christoffer hoppas att den inte går 9 dagar över tiden för då är han rädd att han får mindre presenter resten av livet då hans födelsedag är 21 april. Så påsken för oss är planerad, eller iallafall ingen resa hem till Granhammar eller Armsjön.


Kön tittade vi inte. Men lite sugen blev jag allt (eftersom det var jag som sa nej) när barnmorksan sa "Nu vet jag vad det är". Eftersom Chrille följde varje rörelse hon gjorde och att hon sa detta ganska tidigt så är han säker på att det var en liten pillesnopp hon såg. Så det kanske blir en liten Wille Teodor Kristoffersen Bogårdh. Bara 20 veckor kvar innan vi vet svaret. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Helena Hansson

Hihi! Vad spännande! Tänk om det blir en liten kille! Då kan hans tremänning Oscar lära honom massor om transformers och om hur man låter när man kör bil! =P Men det kommer han nog säkert på själv oxå =D Annars om det blir en liten tjej så har ju Clara en att lära om hur mycket man kan prata eller nåt! hehe

2008-11-11 @ 08:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0