Manga intryck pa 36 timmar...

Var ska jag borja... Det senaste dygnet sen vi kom fram till Mombasa har varit helt overkligt... Jag trodde inte man skulle bli sa chockad over kulturskillnaden... Men den ar total... Afrikaner bar verkligen saker pa huvudet...Det ar inte bara pa film...

Mombasa var en galen stad... Gratisnatten pa hostalet via Ving var pa ett stalle som jag aldrig i hela mitt liv vill komma tillbaka till. Tanker jag pa det rummet sa infinner sig en kansla som inte ar sa trevlig. Lakanen var inte frascha, rummet i och for sig rent men inte trevligt... Hua... Da ville man avsluta semestern illa kvickt. Efter chocken och efter att ha lamnat bagaget vi fick tag pa en privat chauffor som skjutsade oss sen resten av dan runt om i stan. Det var bara vi som var vita... Vi sag myller av folk, fattiga omraden, marknaden dar man sag avrattningar av hons etc. etc. Middagen var dock underbar! Vi tog rekomendation fran min guide book och tog en restaurang utanfor stan som var en av Kenyas basta och det kan ha varit en av mina basta middagar hittills. Det vart 1500 kr for oss 4 sa det var ju svindyrt enligt Kenyas valuta.  Efter det overlev vi natten pa hostaelt och 11 imorse tog vi flyget till Zabzibar och sen buss till byn Paje dar hotellet ligger. Detta ar helt galet! En strand som det ar ca 10 st pa, vit strand, blatt vatten, sma hus som vi bor i, underbar mat. Och vi motte upp med Empan och Larsa idag! Om man tanker sig en paradis strand sa ar det dar vi ar... Vi har badat i flera timmar, legat i vattnet som var varmare an luften... Inte sa svalkande... Men underbart! Drinkar har inhandlats fran barne vid stranden och snart ska vi ata middag. Svetten rinner, hihi.

Jojo

Kommentarer
Postat av: Erica

Åhh vad härligt det låter med ett paradis!! Inledningen lät väl inte värst rolig, men det var den säkert värd ändå..för nu låter det ju som om ni har det toppen! :-)

Har inga rapporter från ett mörkt och minusgradigt Sundbyberg, men återkommer om det händer nåt spännande hihi. Får fortsätta läsa er blogg istället och drömma mig bort ett slag.

Puss och kram på er alla

2007-12-15 @ 15:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0